Nytt møte om Holmen onsdag 18. juni

Plansjef Svinung Jørundland ønsker åpenhet omkring planprosessen på Holmen og orienterte formannskapets medlemmer om at det legges opp til nok et møte om Holmen. Formannskap og planutvalg inviteres til møtet som vil finne sted på kommunehuset onsdag 18,6,08 kl 1800.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Holmen er godt synlig for alle som kommer til Risør og utseende betyr derfor mye for byens identitet

Foto: Jan Einar Henriksen

Forventningene til Arne Lindstøl og de øvrige eierne av Holmen er store, ikke minst innen administrasjon, som nå jobber aktivt for å få til gode prosesser. Plansjefen ønsket da også at det politiske miljø ble bredt representert på møtet det legges opp til 18. juni 2008, og derfor vil hele formannskapet få invitasjon til å delta.

Vi mener også det er viktig med en god dialog og realistiske forbentninger, men samtidig må vi ha i erindring at de tidligere utbyggerne av Flisvika kastet håndkle da rammebetingelsene ble for strenge til at de kunne gjennomføre prosjektet. Vi må derfor vokte oss vel for ikke å havne i samme setting når det gjelder utbygging av Holmen.

Flertallskoalisjonen har tidligere skriftlig forpliktet seg til å gi Holmen samme rammevilkår som i Flisvika og det må ligge i bunn for den videre fremdrift. Slike avklaringer er iktige og avgjørende for at en utbygging kan skje innen en relistisk tidsramme på 2-4 år.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**