Venstreleder fra Oslo til Røst

Informasjon om kommende styremøte på Røst helgen 7-8.juni

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Venstreleder fra Oslo til Røst.

Nyvalgt nestleder i Venstre Ola Elvestuen, blir med på styremøte som Nordland Venstre skal ha på Røst 7. – 8.juni. Venstre opplever medlemsvekst og gode, stabile meningsmålinger som kan gi Venstre flere utjevningsmandater enn tidligere. Det gir mulighet for Venstre endelig å få en stortingsrepresentant fra Nordland neste år, den første siden 1973!

Det gir optimisme og inspirasjon i Nordland Venstre.

Ola Elvestuen

Foto: Frode Fjeldstad

Ola Elvestuen er også leder av programkomiteen som jobber med Venstre sitt nye stortingsprogram. Nordland Venstre har invitert han til å lytte og lære om hva som er viktig for oss i Nordlandssamfunnet. Her handler det om miljøvern og naturbruk, næringsutvikling og ressursforvaltning, kommunikasjoner og samferdsel, samarbeid og forsvar, rusomsorg og fattigdom, helse og sykehus, utdanning og forskning, kultur og livskvalitet, folkehelse og friluftsliv, byutvikling og distriktspolitikk, oppvekst og alderdom, demokrati og verdier.

Logo røst kommunevåpen

I tillegg til partipolitikk og organisasjonsarbeid, vil det bli gitt informasjon om fiskerinæringa og kommunen, samt anledning til å bli bedre kjent på Røst. Det blir forhåpentligvis også en tur til Skomvær fyr.

Berit Woie Berg,
leder Nordland Venstre