Venstre satser på skole

Onsdag 28. mai 2008 behandler HU for oppvekst og omsorg sak 14/08 om IT-satsing i skolene i Risør kommune, og dermed er Steinar Gundersen og de øvrige Venstre reprsentantene ett skritt nærmere ett av sine delmål for inneværende bystyreperiode.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Steinar Gundersen (V) får innfrid sit ønske om økt IT satsing i skolene i Risør

Sammen med oppgradering av fagrom, oppgradering av Søndeled skole mm var ønsket om økt IT atsing i skolene et viktig element som Venstre jobbet med under årets budsjettbehandling. Jan Einar Henriksen (V) foreslo derfor i formannskapet flere punkt med tilknytning til skolene, bl.a punkt 4som lød: “Data til lærere/elever oppgraderes, og HU for oppvekst og omsorg ferdigstiller en innstilling innen 1. juni 2008 og ordning iverksettes senest i 2009 med kr. 2000 000,-”

Forslaget fikk flertall i formannskapet hvor H, Frp, Krf og Venstre stilte seg bak forslaget, og med et enstemmg bystyrevedtak var saken klar. Vi venter et positivt vedtak når Steinar Gundersen og de øvrige i Hovedutvalget for oppvekst og omsorg får saken til politisk behandling noen dager før fristen bystyret satte under budsjettbehandlingen høsten 2007.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**