Hvem bør vinne årets miljøpris?

Vestfold Venstre inviterer personer, organisasjoner, foreninger og bedrifter til å delta i konkurransen om årets miljøpris. Nå er tiden inne for folk i Vestfold til å synliggjøre sine små og store miljøtiltak, sier fylkesleder i Vestfold Venstre, Hallstein Bast.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Hallstein Bast

I forbindelse med Verdens miljøverndag den 5. Juni, jakter Vestfold Venstre på gode kandidater til å motta årets miljøpris.

Kandidater som på en eller annen måte har bidratt positivt for miljøet ønsker Venstre å gi positiv oppmerksomhet. Klassisk naturvern, sikring av friområder, arbeid mot lokal forurensing, arbeid for å motvirke klimaendringer og trusler mot de livsviktige økosystemene, avfall og ressursutnyttelse, energieffektivisering — er noen av mange tiltak som Venstre mener er viktige for å bedre vårt felles miljø.

Tor Homleid

Hva gjør du, din forening eller din bedrift for miljøet? Kriteriene er åpne, men vi ønsker å få frem gode eksempler som vi andre kan følge, sier juryformann Tor Homleid, som håper på mange innspill. I tillegg til Tor Homleid består juryen av fylkesstyret i Venstre. Innspill kan sendes til Vestfold Venstre ved Tor Homleid innen 23. mai, [email protected]

For mer informasjon om årets miljøpris, ta kontakt med
Tor Homleid, tlf. 93 42 48 06