Kvadraturen i Risør er viktig for utvikling av Risør som handelssentrum

Willy Thorsen er en aktiv Risør patriot, bosatt på Tangen, leder av av Risør handelsstand, driver egen forretning i sentrum, bystyremedlem for Risør Venstre, ja og listen kunne vært mye lenger. Nå vil den aktive venstrepolitikeren gi Risør sentrum en ny giv og foreslår at det i kvadraturen mellom Torvet, Storgata, Havnegata og Kragsgata skal etableres et handelssenter som en motvekt til de store sentra langes E18.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Willy Thorsen ønsker at hanelsnæringen i Risør sentrum skal

Willy Thorsen ønsker at hanelsnæringen i Risør sentrum skal “blomstre opp”

Beholde sentrum som handelsted
Willy Thorsen (V) setter seg såvist ikke ned og lar verden seile sin egen sjø, men tenker selv nytt. Som leder av Risør handelstand og som den gode lokalpolitiker han er lar han handling følge tanke og allierer seg med alle som kan tenkes å bidra for å realisere sine mål.

Under valgkampen var det fokus på Venstres profil med næringsutvikling, sentrumsnære boliger med god bokvalitet, hyttestørrelse og utbygging i Flisvika. Nå er det utvikling av et fremtidsrettet Risør sentrum som står for tur. Ja Willy ønsker å etablere et handelssenter i kvadraturen mellom Torvet, Storgata, Havnegata og Kragsgata.

En utrolig spennende tanke, som så langt er godt mottatt av såvel handelsdrivende som gårdeierne i Risør sentrum. Det er all grunn til å tro at planprosessen vil bli godt motatt også politisk. Signalene fra flertallets medlemmer i planutvalget er entydig positive og vi gleder oss til å se planskisser og ikke minst en åpen og god dialog til beste for alle i Risør.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**