Stegane slo hardt på landsmøtet

Runolv Stegane (V) tok sats og slo til kraftig på Ventres landsmøte. For første gang på 15 år kunne han delta i debatten, og han slo til med tyngde: – Norsk samferdelsespolitikk er en skandale. Nå må vi si som Leif Juster: “mot normalt” og vi må tenke nytt omkring finansiering av veg og bane, sa Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Runolv Stegane

Foto: Ole Marius Fossen

Fylkesvaraordfører Runolv Stegane har vært ansatt i Venstre sentralt fra 1994 til i fjor høst. Han er som organisasjonsekretær og organisasjonssjef en kjent person i Venstremiljøet landet over. Men som ansatt har han ikke hatt rettigheter i form av tale-og forslagsrett på landsmøtet.

Etter valget i høst, der Stegane klarte å manøvrere seg inn som fylkesvaraordfører i Buskerud, har han hatt permisjon fra jobben i Venstre og er nå fylkespolitiker på heltid.

Stegane markerte seg sterkt første dag på landsmøtet. Han hadde mye å ta igjen etter 15 år uten talerett.
I tillegg til å være delegat for Buskerud Venstre holdt han et flammende innlegg ved møtestart der han som fylkesvaraordfører ønskte landsmøtet velkommen til Buskerud.

Les om Steganes oppgjør om samferdelspolitikken (fremma før landsmøtet og gjentatt fra talerstolen i dag).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**