Behøver slike tilbud

Falstad Nedre i Levanger skal pusses opp for millioner før rusbehandlingssenteret kan åpne dørene. Stortingsrepresentantene Andre N. Skjesltad og Odd Einar Dørum lot seg imponere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

Da stortingsrepresentantene beøkte det kommende Mestrings og Læringssenteret (rehabilitering og arbeidstrening) la de ikke skjul på behovet for rusbehandlingsplasser i Nord-Trøndelag. -Per i dag finnes det ingen rusbehandlingsplasser i fylket, og det er et klart behov for skikkelige behandlingstiltak i Nord-Trøndelag sa Dørum i klar tale etter at daglig leder Asle Sundal hadde presentert behovet for langtidsbehandling og vesentlig kortere ventetid enn det institusjonene kan tilby i dag.

Siden oppstarten i 2003 har selskapet tilbudt bistand til personer med bistandsbehov innenfor psykiatri og psykisk utviklingshemming, men nå er Sundal klar til å utvide bedriften. Gårdens hovedbygg skal renoveres for 10 millioner kroner, mens flere andre bygg er klare til bruk.

Dørum og Skjelstad la ikke skjul på at rusomsorg er et område som må prioriteres ytterligere i fremtiden. -Senteret viser godt hvorfor det er et så stort behov for rusbehandling i Nord-Trøndelag, sier Andre N. Skjelstad, stortingsrepresentant for Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**