Et 1/2 år med Nils Jørgen Jørgensen som varaordfører

For at Namsos Venstre skal holde “stø kurs” budsjettmessig og regnskapsmessig, har vi sikret oss varaordføreren som kasserer i styret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Hvordan opplevde du det første 1/2 året som kommunestyrerepresentant og varaordfører?

– Det har vært spennende. Det åpnet med beinhard jobbing med et budsjett som ikke uten videre gikk i hop. Det meste foregikk mellom gruppelederne, noe som nok gjorde at nykommerne havnet litt på sidelinjen, og ble avkrevd disiplin pga presset. Det var ikke så bra.

Min viktigste oppgave som representant for Namsos Venstre i kommunestyret?
– Nå har vi fått på plass samarbeidsrutinene mellom de fire partiene, og jeg føler vi omsider kan ta tak i de postene vi gikk til valg på. Varaordførervervet gjør at du på en merkelig måte havner litt utafor gruppa di, og kan ikke ta del i “livet” nede i salen. Ellers er det jo en utfordring å porsjonere ut den tildelte tiden på fornuftige aktiviteter. Det er mer enn nok tilbud om å delta på ting, men det må en la fare.

Hvilke saker står deg nærmest?
– Venstres program er viktig for meg, dernest er næringsutvikling særdeles viktig for byen. Det skulle det ha vært satt av mye tid til, avslutter varaordføreren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**