Nytt styre i Sør-Trøndelag Venstre

På fylkesårsmøtet i februar ble det satt sammen nytt styre for Sør-Trøndelag Venstre. Jon Gunnes fortsetter som fylkesleder, mens Lavrans Skuterud fra Orkdal (bildet) ble valgt til ny organisatorisk nestleder. Styrets to andre medlemmer, Guri Melby og Elisabeth Paulsen, var ikke på valg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Lavrans

Selv om Lavrans Skuterud har relativt kort fartstid i partiet, vil han være en viktig bidragsyter i styret, særlig med sitt store miljøengasjement. I tillegg til å sitte i fylkesstyret, er Skuterud også lokalpolitiker i Orkdal.

Fylkesleder Jon Gunnes fikk altså full tillit fra årsmøtet til å fortsette på en ny 2-årsperiode som leder av fylkeslaget, og det er en oppgave han vil gå løs på med friskt mot. – Etter å ha slitt i motbakke i flere år, skal det nå bli morsomt å være leder i et lag som er i vekst, sa Gunnes. Sør-Trøndelag Venstre har det siste året opplevd vekst i medlemstallet og en økende oppslutning, noe som lover godt fram mot stortingsvalget i 2009.

Styret har allerede avholdt sitt første møte, der samarbeid om en regional transportplan stod på agendaen, i tillegg til planlegging av seminarer og andre aktiviteter i fylkeslaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**