De rødgrønne svikter Værnes

Stortingsrepresentant André N. Skjelstad (bildet) er rystet over passiviteten til de rødgrønne stortingspolitikerne i kampen om Værnes. Venstres fylkesleder og stortingsrepresentant reagerer med vantro på at Ap har vedtatt at HV-utdannelsen på Værnes skal legges ned. Nå fremmer han privat lovforslag for å sikre at Politihøyskolen legger avdeling til HV-leiren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Fly

Foto: Microsoft

Dette er rett og slett rystende, og jeg kan ikke fri meg fra at de lokale stortingsrepresentantene for de tre regjeringspartiene rett og slett ikke har gjort jobben sin, sier Skjelstad, som særlig mener det er kritikkverdig at de parlamentariske lederne i Sp og SV ikke har nådd fram.

— Det er riktignok Ap som nå har konkludert, men alle vet at det er i Ap at makten ligger når dette spørsmålet skal avklares. Etter min mening har Inge Ryan og Lars Peder Brekk vært veldig passive i denne saken, og ikke maktet å få gjennomslag overfor storebror i regjeringen, sier han, og legger til at dette også viser at Aps to tingrepresentanter mangler gjennomslag i eget parti.

Les hele saken i Trønderavisa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**