Et godt arbeidsmiljø — forutsetning for god læring

Tønsberg Venstre ønsker å sette fokus på arbeidsmiljøet for elever og lærere i Tønsberg-skolen, og vedtok en resolusjon om dette på sitt årsmøte 24. januar. Dette er et forslag som vi vil jobbe videre med, blant annet gjennom vår faste representasjon i utvalget for barn og unge (Hilmar Flatabø).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Et godt arbeidsmiljø — forutsetning for god læring

Tønsberg Venstre ønsker å sette fokus på arbeidsmiljøet for elever og lærere i Tønsberg-skolen. Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes blant annet ved at det til en hver tid er en slik ro i klasserommet at både elever og lærere får gjort en god jobb. I dag er det elever i Tønsbergskolen som har atferdsvansker og tilpasningsproblemer, og dermed skaper mye uro. Denne uroen går utover trivselen og læringsutbytte for alle elevene og det gir økt arbeidsbelastning for læreren.

Det er ulike årsaker til at elever utviser en atferd som skolen ikke ser på som ønskelig. Dette ønsker Tønsberg Venstre å sette fokus på. Både for den enkelte elev og skolen kan alternative opplæringstilbud være en god løsning.

Tønsberg Venstre vil derfor at Tønsberg kommune utreder behovet og muligheten for å opprette små skoleenheter der elever permanent, eller for kortere perioder kan få undervisning.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**