Vil ha skytebanen i flerbrukshall

Venstre vil ikke at skytebanen på Prinsdal skal gjenåpnes. Vi går for å etablere en ny, innendørs skytebane i en flerbrukshall.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Saken om Nordstrand skytterlags skytebane er til behandling i bystyrets miljø- og samferdselskomité. Venstres Guro Fjellanger sier dette om saken (se link).

Dette er i samsvar med det Venstre har stått for hele tiden i denne saken, og stemmer også med Søndre Nordstrand Venstres program, der det står følgende:
“Det er ikke en god løsning med skytebane i et bomiljø. Derfor sier Venstre nei til at det fortsatt skal være skytebane i Prinsdal, og går i stedet inn for at det i stedet bygges en skytehall på Åsland.”

Venstre mener at skytterlaget gjør en god innsats med aktiviteter for både unge og eldre. Vi mener at en løsning med innendørs flerbrukshall vil gi skytterlaget gode forhold – for aktiviteter hele året. Dessverre sto det ingen løsning klar da skytebanen på Prinsdal ble lagt ned ved nyttår. Dette må byrådet ta ansvaret for. Dessverre har byrådets sommel i denne saken gått ut over skytterlagets aktiviteter.

For mer informasjon, ta kontakt med
Kari Haugland (BU-representant), tlf 92 83 16 08
Guro Fjellanger (bystyrerepresentant), www.gurofjellanger.no, tlf 95 02 37 05