Bystyret: Svein Abrahamsen la fram kontrollutvalgets innstilling

Nestleder i kontrollutvalget, Svein Abrahamsen fra Venstre la fram kontrollutvalgets innstilling etter at KPMG hadde orientert om sine funn og vurderinger i arbeidet med Terrasaken. Kontrollutvalgets innstilling var grunnlaget for debatten i bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Svein Abrahamsen

Foto: Vidar Grundetjern

Abrahamsen viste til funnene i KPMGs rapport og orienterte om innstillingen knyttet til denne rapporten, samt egen sak om anbefaling om bedre praksis både i administrasjonen og i det politiske arbeidet.

Abrahamsen understreket rådmannens rolle og det ansvar som ligger i denne, og viste til at det var alvorlige svakheter ved både saksforberedelse, gjennomføring av vedtak og oppfølging av vedtak. Han understreket at det vil være et skjønnspørsmål om hvorvidt revisjonen burde ha gått inn og sett nærmere på denne saken, særlig med tanke på manglende rutiner for oppfølging av saken.

Alle punktene i kontrollutvalgets innstilling ble enstemmig vedtatt med to tillegg framsatt av alle gruppelederne i bystyret. Også kontrollutvalgets anbefalinger i forhold til ny praksis ble enstemmig vedtatt,

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**