Vellykket fylkesårsmøte i Flekkefjord!

Vest-Agder Venstres fylkesårsmøte i Flekkefjord i helgen var preget av optimisme og engasjement.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Vår venstreordfører i Flekkefjord, Reidar Gausdal, ønsket forsamlingen velkommen til en liten by i vekst. Han var spesielt glad for at unge flekkefjæringer kommer hjem til byen og etablerer seg. Og la også vekt på at byen satser på skole og barnehage og kan glede seg over et økende næringsliv.

Årsmøtet behandlet vanlige årsmøtesaker og valgte nytt fylkesstyre for de to neste årene. Emil Pedersen fra Kristiansand er leder og han får med seg i styret: Melinda Kvinlaug, nestleder, Kvinesdal, Ingeborg Haughom, kasserer, Flekkefjord og styremedlemmene Arild Berge, Søgne, Torgrim Olsen, Mandal, Gunn Norbakk, Lyngdal, Graham Cordwell, Marnardal, Trond Birkeland, Mandal og Ann Osaland, Songdalen.

Årsmøtet vedtok fire uttalelser i god venstreånd: om støtte til lokalsykehuset i Flekkefjord på dagens nivå; om en livsfarlig veistrekning på E-39 Vigeland – Herdalen; om skole og lærerløft og en prostest mot oljeleting utenfor Kristiansand.

Etter selve årsmøtet holdt vår stortingsrepresentant fra Flekkefjord, Anne Margrethe Larsen, et glødende innlegg med velrettede spark blant annet til Soria Moria-erklæringen og dagens regjerings handlinger. Spesielt la hun vekt på lokalsykehuset og høstet stor applaus for innlegget.

ÅR

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**