Åpent møte om kommuneplan

Høyre, Senterpartiet, Miljøpartiet De Grønne og Venstre i Halden inviterer til åpent møte ved Høgskolens lokaler på Remmen onsdag 13. februar, kl 1800 — 2030.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Gassfakkelen på StatoilHydros anlegg på Melkøya

Foto: Vera Lysklætt

Dørene holdes åpne fra 17 45 — 18 15 (ring 951 60 369 om døren er stengt)

Program:

18 00 – Velkommen
18 10 – Øivind Holt innnleder om muligheter og utfordringer i sentrumsnære områder
18 30 – Kort orientering om partienes syn på kommuneplanen
19 00 – Kaffepause med muligheter til å studere flyfoto og plankart for Halden
19 30 – Plenumsdiskusjon.
Slutt ca 20 30

Pressemelding fra H, SP, MDG og V i Halden

Bruk mulighetene i festningsbyen!

Halden kommune skal rullere arealdelen av kommuneplanen. Det er avgjørende for planens kvalitet at flest mulig innbyggere og interessegrupper lager sine egne innspill til denne planen. H, SP, MDG og V forsøker også å få utarbeidet en helhetlig kommuneplan i henhold til kommuneloven samt plan- og bygningsloven.

De fire opposisjonspartiene tar initiativ til åpne møter der både kunstneriske og faglige ressurspersoner vil innlede til diskusjon.

Vi har identifisert en del hovedutfordringer og muligheter som vi kan spille på for å gjøre byen attraktiv å bo i. Å gjøre byen attraktiv for oppvoksende ungdom, tilflyttere og næringslivet vil bli det overordnede målet for prosessen. Videre må vi ta i bruk de unike mulighetene som festningen gir oss.
Hva med for eksempel å lage en flerbruksarena på Risum med tilknytning til skolene og festningen?
Halden har vid utstrekning og det ligger store muligheter til å skape liv i bygdeområdene. Åpning av byen mot fjorden er et annet fint grep vi kan ta. Hva kan vi gjøre for å styrke samfunnet i Sponvika, Tistedalen, Rokke eller Idd og Enningdalen?

Både posisjonen og opposisjonen la fram synspunkter på kommuneplanen i planutvalg for by, miljø og eiendom den 30. januar. Dette er ment som innspill til prosessen beskrevet over. Haldens framtid er for viktig til å overlates til politikerne alene. Her må vi alle jobbe sammen for fortsatt å gjøre Halden til et attraktivt bosted, også for innflyttere og kommende generasjoner.

Se også oppslag i Halden Dagblad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**