Rause og fremtidsglade Venstre

Nestleder i Venstre, Trine Skei Grande var gjest på visjonskonferansen til Telemark Venstre, som ble holdt i etterkant av årsmøte. Hun holdt et innlegg fullt av optimisme og fremtidstro.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Trine Skei Grande og Tonje Løwer Gurholt

Trine Skei Grande la frem status og statistikk for Venstre etter valget, i tillegg til fokus på nye muligheter. Medlemstallet øker, meningsmålinger er stabilt på et mye høyere nivå. Det er god stemning og stor aktivitet i partiet.

Trenden i samfunnet viser økt interesse for liberal politikk, som tolererer at folk velger å leve ulike liv. Venstre ønsker å være rause og inkluderende. Individet skal ha stor frihet til å forme sitt eget liv, så lenge det ikke går ut over andre.

Venstres visjon er da også: et sosialt og liberalt kunnskapssamfunn hvor folk har frihet og mulighet til å skape sin egen vei til det gode liv, og der vi tar ansvar for hverandre og miljøet.

Viktige politikkområder som Skei Grande kom inn på, var skole, demokrati og miljø.

Ove Mellingen

Vår eksterne innleder var sjefredaktør i TA, Ove Mellingen. Han hadde full oppmerksomhet fra salen når han snakket om Telemarks utfordringer i kombinasjon med dikt. Et meget bra foredrag som handlet om optimisme, samarbeid og patriotisme, eller mangel på sådan i Telemark. Ove Mellingen høstet stor applaus for sitt engasjerende innlegg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**