Øker mest på internett

Kraftig økning i antall treff på hjemmesidene til Venstre i Hedmark

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Asbjørn Hovstø

Foto: A.Hovstø

Venstres nettsatsing har gitt en formidabel økning i antall besøk på nettet og et kraftig verktøy for kommunikasjon mellom medlemmer. lokallag, fylkeslag, hovedorganisasjon, samt media og publikum.
Siden lanseringen av de nye nettsider 1. februar 2007 har fylkessidene til Hedmark hatt daglige treff på mellom 300 og 600. – De nye sidene var ment å skulle gi oss en mer helhetlig og gjennomført profil, med bedre kobling mellom de lokale og de sentrale ledd i Venstre. Vi vet at flere og flere velgere bruker nettet for å orientere seg i det politiske landskapet, sier Asbjørn Hovstø i Venstres Opplysningsforbund Hedmark som har fungert som webredaktør. – Fordelene med de nye sidene er at det er enkelt å administrere dem, og at det gjøres på samme måte i alle lokallagene.
– Vi gjorde en svært god valgkamp på nettet og var ett av partiene med mest aktivitet på nettet, og oftest oppdaterte sider. Det er en klar sammenheng mellom oppdaterte nettsider og antall treff. Bruken av nettsidene våre har også gitt oss mediedekning i flere tilfeller, der pressen plukker opp saker fra sidene våre, avslutter han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**