Frihet og fellesskap – løsningen i sentrum

Venstre vil ha et sosialt og liberalt kunnskapssamfunn hvor folk har frihet og mulighet til å skape sin egen vei til det gode liv, og der vi tar ansvar for hverandre og miljøet. Venstre tar utgangspunkt i enkeltmennesket, uansett sosial status, nasjonalitet, bosted, hudfarge eller legning. Friheten skal gjelde for alle. Vi ønsker et mangfoldig samfunn hvor forhold mellom mennesker bygger på toleranse og respekt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Dette er Venstres visjon. Ideologisk er Venstre tuftet på sosialliberalismen. Den finner løsningene i balansen mellom frihet og felleskap, mellom politisk styring og et fritt marked, mellom individet (borgeren) og staten, mellom by og land.

Venstre er et nytenkende parti med vilje til analyse og reformer. Vi vil blant annet ha en kraftig forenkling av unødvendig regulering og byråkrati som kompliserer samfunnet.

Lokaldemokratiet er en bærebjelke i venstres politikk og også i det norske folkestyret. Derfor håper vi at du vil stemme ved det kommende kommune- og fylkestingsvalget. Vi håper også at du vil vurdere Venstre når du går til valgurnen.

God valg!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**