Påstand om manglende innrapportering i 2006

Drammen Venstre er ett av lokallagene som utpekes til ikke å ha innrapportert sine inntekter for 2006.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Vi mente skjemaet var sendt, men det er mulig det er blitt borte underveis i posten. Partilovnemda godtok vår forklaring og vi får dermed den støtten vi er berettiget til, sier Asgeir Osnes (bildet), nylig avgått leder i Drammen Venstre.

De politiske partiene i Norge finansieres på ulike måter. Alle partiene er etter partiloven pliktig til å oppgi inntektene til et sentralt register. Den fullstendige inntektsoversikten for regnskapsåret 2006 til de ulike partiene – fra hovedorganisasjonsnivå helt ned til de ulike lokallagene administreres av SSB. Manglende innrapportering kan medføre tilbakeholdelse av økonomisk støtte.

Drammen Venstre har budsjetert med ca 55 000 NOK i offentlig støtte i 2008. Utover dette har lokallaget normalt kun små inntekter som stammer fra medlemskontigent og kapitalinntekter.

Les mer om rapporteringen på partifinansiering.no.

Les også oppslaget på DT.no.

Asgeir Osnes

Foto: Claus Haals