Ferietilskuddet som forsvant

Er det slutten på eventyret vi leser for årets vedtatte budsjett og økonomiplan i Ski kommune? Ferietilskuddet til utviklingshemmede/funksjonshemmede har i alle år vært en salderingspost. Underlig å tenke på at de som har minst skal fratas det lille de har. Innlegget sto i ØB 30.01.08.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Enda mer underlig er det at Krf i forrige periode var med å sikre ferietilskuddet da Venstre fikk utvidet ordningen med både penger og brukergruppe. Nå er det ikke lenger kr. 400.000,- til disposisjon for utviklingshemmede eller funksjonshemmede inneværende år.

Samtidig er det vedtatt en idrettshall på Langhus, uten en forutgående utredning om plassering og kostnader. Høyre og Krf stod sammen med opposisjonspartiene da man i utvalget for samfunn og miljø gikk inn for å nedsette en arbeidsgruppe for ny hall på Langhus. H og Krf snudde senere i kommunestyret og gikk inn for bygging av en hall med bind for øynene.

Alle vet at kommunen ikke har penger til en hvilken som helst idrettshall. Til og med Krf må vite dette. Det er kanskje derfor Krf må knipe inn overfor de funksjonshemmede og uviklingshemmede for å realisere drømmen om ny idrettshall på Langhus, koste hva det koste vil.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**