Støtte for forslag om å rive midlertidig ishall

Kommunalstyret for byutvikling fastsatte planprogram for regulering av Stavanger Forum-området i sitt møte torsdag. Venstre fikk støtte for at det i planprogrammet skal vurderes om den midlertidige ishallen på området nå endelig kan bli revet. – Denne midlertidige hallen har overlevd seg selv, sier Venstres Helge Solum Larsen, nestleder i utvalget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Helge Solum Larsen

Foto: Frode Kleppe

Ishall 2 ble bygget som en midlertidig hall på 70-tallet. Den dominerer ved innfartsåren Madlaveien, som en svær betongkonstruksjon.
– Mens Siddishallen har et klart arkitektonisk uttrykk og vi tilstreber at idretts- og konferanseområdet skal fremstå attraktivt og gjennomført, har ishall 2 som midlertidig bygg fått ligge alt for lenge, sier Solum Larsen. Han håper en ny reguleringsplan vil legge premissene for at det kan bygges en ny hall med en helt annen kvalitet.

Venstre fikk også vedtatt at det i planprogrammet skal utredes at bygg i området bygges som lavenergibygg. —Dette vil Venstre poengtere i alle slike utredningsprogram i tiden som kommer. Det er vesentlig at vi tar klimautfordringen på alvor i den lokale utbyggingspolitikken, sier Solum Larsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**