Omorganisering i Buskerud Venstre

Buskerud Venstres årsmøte skal i år vedta helt ferske, nye vedtekter. Fylkeslaget skal omorganiseres, slik at det blir mer liv og leven i organisasjonen og mer politikkskaping. Vi ønsker å markere oss sterkere i Buskerud, og å sette oss selv i stand organisasjonsmessig til å sette dagsorden i viktige Venstresaker. Kom på årsmøtet du også, og vær med på nysatsinga.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

(Alt om årsmøtet)

Organisasjonsutvalg som tok en utfordring
Et eget organisasjonsutvalg tok utfordringen med å stable på plass helt nye vedtekter, for å gjøre Venstre-laget i Buskerud mer demokratisk og å inspirere folk til å være med. Gruppa har bestått av Erik Hörlück Berg fra Modum, leder, Gunn-Torill Homme Mathisen fra Hurum og Tom Hedalen fra Drammen.

Egen ledertrio som innsatsstyrke
De har blant annet foreslått egen ledertrio, som blir en slags innsatsstyrke mellom alle møter som foregår. Siden de bare er tre, leder og de to nestlederne, kan de være fleksible og raske til å mobilisere i viktige politiske spørsmål.

Organisasjonsutvalg frigjør org.nest
Mye av det praktiske rundt arrangementer er ment å ligge hos et nytt organisasjonsutvalg. Dette vil frigjøre resssurser fra organisatorisk nestleder, og gjøre at denne kan jobbe mer med langsiktig strategi og videreutvikling av både fylkeslaget og de lokallagene som kanskje trenger litt ekstra drahjelp.

Det er mye annet spennende som finnes i forslaget til nye vedtekter, og de kan du lese her.

Forslag til nye vedteker for Buskerud Venstre

Ønsker du mer info om bakgrunnen til de nye vedtektene og meningen med dem, ring Erik Hörlück Berg, leder av organisasjonsutvalget som har jobbet dem fram.

Erik Hörlück Berg

Epost: [email protected]