Introduksjonssenteret for Hurum og Røyken IHR — hva skjer?

Dette spørsmålet stilte Venstres medlem i Driftsutvalget, Gunn-Torill Homme Mathisen, Rådmannen i møtet 29. januar. Kommunalsjef Egil Ramstad svarte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Spørsmål til Rådmannen i Driftsutvalgets møte 29.01.08

Introduksjonssenteret for Hurum og Røyken IHR — hva skjer?

Kommunestyret i Røyken har vedtatt å bryte samarbeidet med Hurum om IHR. De har nå pålagt sin administrasjon å ta initiativ overfor Drammen kommune for om mulig å samarbeide om Introduksjonssenter for flyktninger.
Hva er veien videre for Hurum etter Røykens vedtak om å bryte samarbeidet om Introduksjonsenteret IHR? Hva skjer i saken?

Gunn-Torill Homme Mathisen, leder Hurum Venstre

Foto: Finn Dale Iversen

Filtvet, 25.01.08
Gunn-Torill Homme Mathisen,
Venstre

Svar:
Røyken kommune har informert Hurum kommun e om vedtaket den 18.12.07 om oppsigelse av samarbeidsavtalen om IHR. Følgende forslag til videre arbeid er besluttet:
Nåværende styre for IHR blir redusert til et styre bestående av to fra administrasjonen i Røyken og to fra administrasjonen i Hurum, samt virksomhetsleder IHR og representant for de ansatte.

Oppgaven blir å sørge for god drift ut 2008 og å få til en ryddig prosess for de ansatte i omstillingsarbeidet. Arbeidet med å få til fortsatt god drift for Hurums del fra 01.01.09 er allerede startet. Samarbeid med NAV, samarbeid med skoleneom minoritetsspråklige elever samt opplæring for det private, er oppgaver som man for tiden jobber videre med.

Egil Ramstad,
kommunalsjef

Hurum Venstre debatterer IHR på sitt styre- og gruppemøte onsdag 7. februar.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**