Årsmøte for et Venstre i medvind!

Rakkestad Venstre startet opp igjen i 2007, og fikk en knallstart. Vi stilte en sterk liste og klarte 15 % ved kommunestyrevalget. Vi sitter nå med varaordfører og 4 i kommunestyret og vi gjør et solid politisk arbeid som legges merke til. Til lørdag holder vi årsmøte og får besøk av lederen i regjeringens voldtektsutvalg og assisterende generalsekretær i Venstre Rita Sletner.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Det er ikke bare i Rakkestad Venstre gjør det bra for tiden. Senest i dag ble en ny meningsmåling offentliggjort og den viste at Venstre er det fjerde største partiet i Norge med oppslutningen nærmer seg 10 %! Det er NRK som presenterer måling som er gjennomført av Norstat hvor Venstre får en oppslutning på 9,5 %. "Dette er gledelig og viser at folk har fått øynene opp for vår politikk, og vårt fokus på miljø, skole, småbedrifter og sosialt ansvar. Detter er kjernepunktene for å bygge et bærekraftig og fremtidsrettet samfunn." sier en glad leder i Rakkestad Venstre Jan Tore Gjøby.
Mer info om målingen her.

En annen viktig nyhet i dag er fremleggelsen av voldtektsutvalget forslag for å bedre situasjonen for de som er ofre for voldtekt eller voldtektsforsøk. I 2006 ble 974 voldtektssaker meldt til politiet, men det er trolig bare en liten andel av sakene som blir meldt. Det kan være så mye som 16.000 voldtekter eller voldtektsforsøk hvert år her i landet. Assisterende generalsekretær i Venstre og tidligere statssekretær i Justisdepartementet Rita Sletner leder det regjeringsoppnevnte voldtektsutvalget som har utarbeidet NOU’en.

Lørdag 26. januar kl 18:00 holder Rakkestad Venstre årsmøte i Navet Næringshave. I tillegg til ordinære årsmøtesaker vil vi se tilbake på 2007, se fremover og ikke minst vil Rita Sletner fortelle oss om arbeidet til Voldtektsutvalget. Årsmøtet er et av de første stedene hvor Rita presenterer dette arbeidet. Neste uke skal hun delta i flere TV program, men vi er først!

Pressen og andre som vil høre Rita er hjertelig velkommen til å delta, kontakt oss på 456 14 341.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**