Uttalelse fra årsmøtet

Nei til salg av Andøy Energi!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

ANDØY VENSTRE ÅRSMØTE 20.01.2008

NEI TIL SALG AV ANDØY ENERGI

Et evt salg av Andøy energi er igjen blitt et politisk tema. Årsaken til at noen vurderer salg er den svært dårlige kommuneøkonomien.
Kommunen har tidligere demonstrert at den ikke er i stand til å husholdere med store beløp, jfr salget av Nordkraftaksjene som innbrakte vel 20 mill. Det ble laget klare retningslinjer for bruken av disse pengene, der det avgjørende poenget var at det kun var avkastningen som kunne brukes. Vi husker alle hvordan det gikk, i løpet av 2-3 år var hele kapitalen brukt opp.
Med vår hardt pressete økonomi regner Venstre med at flertallet i k-styret vil bruke deler av gevinsten ved et salg til ordinær drift, i stedet for å redusere den kommunale driften til et nivå som er i samsvar med de økonomiske realiteter. Dermed er vi redd historien vil gjenta seg. Og Andøy energi vil være en saga blott. Derfor sier Venstre nei til salg. Vi vil beholde arbeidsplassene og den sikre årlige avkastningen fra selskapet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**