Risørs fremtid er avhengig av engasjerte og dyktige enkeltpersoner som ser muligheter og helhet

Politisk ønsker jeg å fokusere på fremtidens Risør og ikke dvele for mye ved fortiden, det gjør jeg i dertil egnede fora, uttaler Risør Venstres nyvalgte leder Jan Einar Henriksen, som også er engasjert i lokalhistorie.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Felles mål

Hvordan vil våre barn ha det i 2023?

Foto: Lars Ole Røed

Risørs hovedutfordring i dag er befolkningsutvikling og spørsmålet kan enkelt formuleres med ordene “Hvordan ønsker du at Risør skal være i 2023 når vi feirer byens 300 års jubileum som kjøpstad?

Jan Einar Henriksen er ikke i tvil om at de aller fleste har en mening om dette og tilsvarende spørsmål.

Jan Einar Henriksen ny leder i Risør Venstre

Utfordringen er å få de mange dyktige og engasjerte innbyggerne i tale, og skape en genuin interesse for å jobbe i team med ulike prosjekt under en felles visjon hvor alle ser muligheter fremfor det umulige og som samtidig ser helheten uten å snevre det inn til egne særinteresser fortsetter Jan Einar Henriksen.

Felles visjon “Risør2023”
Det er spørsmålene som driver oss videre, og vi har alle noe vi undres over og som vi ønsker besvart. Risør Venstre ønsker derfor å stille det innledende spørsmål til alle engasjerte og dyktige enkeltmennesker som ønsker å jobbe i team og invitere dem til en stor felles dugnad for fremtidens Risør under mottoet “Risør2023”.

Vi vil i løpet av våren prøve å realisere visjonen Risør2023 som et stort felles dugnadsprosjekt eid av deltakerne, uavhengig av om de bor i Risør eller ikke.

Vil du være med? Ta kontakt med Risør2023

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**