Formannskapet: Fordeling av midler til oppussing i sentrum

Formannskapet skal på møte i dag ta stilling til fordeling av midler til oppussing i sentrum. Det er satt av 8 millioner i budsjett og økonomiplan til dette formålet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Stemning

Foto: Tore Nilsen

Det foreligger til dels omfattende planer for tiltak i sentrum. Kostnadene ved disse er varierende. Rådmannen foreslår at totalsummen på 8 millioner kroner i hovedsak fordeles på to tiltak.

Strakstiltak i Haraldsgata – inkludert ny belysning får 3,5 millioner
Utbygging av etappe IV på indre kai får 4,5 millioner

Restbeløpet settes av til uforutsette utgifter ved disse prosjektene.

Formannskapet skal er også invitert til å komme med forslag på styrekandidat for de lokale helseforetakene i det regionale helseforetaket Helse Vest. Det skal oppnevnes tilsammen 4 folkevalgte styremedlemmer i Helse Fonna som er det lokale helseforetaket. Helse Vest vil oppnevne nytt styre i Helse Fonna i løpet av april.

Formannskapet skal også fordele i overkant av 3,5 millioner kroner til ulike tekniske anlegg. I Rådmannens forslag er det Tømmerdalsvegen som får den største potten av de 10 anleggene som er foreslått tildelt midler. Denne vegen får 1,5 millioner kroner. Gang og sykkelsti ved Nordre Skeisvang er tilgodesett med 500 000 kroner. Foruten toalett ved Eivindsvannet er det meste av midlene tenkt brukt til mindre veianlegg og skolegangveger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**