Et solid og travelt Halden Venstre har avholdt årsmøte

Årsmøtet gjenvalgte Geir Helge Sandsmark som leder, Erin Finnanger til kasserervervet og Pål Buttingsrud som styremedlem. Tone Skråning ble valgt til ny sekretær for laget. Jon Sveindal og Jan-Magne Sørensen ble nye varamedlemmer til styret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Her er protokollen fra årsmøtet

Her finner du årsberetningen

Uttalelse om avtalen mellom Halden kommune og Norske Skog

Uttalelse om bibliotekene

Uttalelse om klimaplan for Halden

Uttalelse om ungdomspolitikk

Referat:

Halden Venstre holdt årsmøte på rådhuset den 11. januar. Årsberetningen viste god aktivitet i 2007 med politisk møte om inkludering samt eget forslag til kommunebudsjett og mange leserinnlegg. Valgkampen og valget ble høydepunktet med to representanter, Roar Günther Andersen og Tone Skråning i kommunestyret. I tillegg har Venstre fast representasjon i hovedutvalgene for undervisning og oppvekst, nærings- og miljøpolitikk samt kultur og idrett Halden Venstre sendte delegater til landsmøtet og fylkesårsmøtet og lederen var også Østfold Venstres valgkampleder for fylkestingsvalget.

Kommunestyregruppa inkludert utvalgsmedlemmene har allerede fremmet flere av sakene, som laget gikk til valg på. Spesielt gjelder dette området skole og kultur der såvel skolestruktur, læringsmiljø, kulturplan, ungdomstilbud og styrking av kulturlivet har blitt satt på dagsorden i utvalg, kommunestyre og i budsjettprosessen. I tillegg har samarbeide med det nye fengselet, klimaspørsmål og drift av havna vært berørt. Også vararepresentane har markert Venstre tydelig og positivt i sine utvalg. I sitt alternative budsjett ser Halden Venstre kritisk på gjeldsbyrden. Venstre har ofte innspill for åpne og ryddige prosesser i forvaltningen. Gjennom godt lagarbeid drar Venstres frie representanter sammen mot et felles mål sier lokallagsleder Geir Helge Sandsmark. Han er veldig stolt av det miljøet lagets aktive medlemmer skaper både i og utenfor laget.

Årsmøtet hadde også en engasjert politisk debatt rundt uttalelser som berører aktuelle lokalpolitiske saker som ungdomskultur og avtalen med Norske Skog. I tillegg tar Halden Venstre nye initiativer innen klimapolitikk og satsing på biblioteket.

Les mer i Halden Dagblad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**