God uttelling for Venstre

I forbindelse med konstitueringen etter valget har Venstre fått plass i Formannskapet, Plan- og utviklingsstyret og Drift- og Forvaltningststyret

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Resultatet er oppnådd med en samarbeidsavtale med Høyre, hvor Venstre aksepterte Toril Hovdenak som Varaordfører i 75% stilling. Vi valgte å gjøre dette av flere grunner. Resultatet hadde blitt det samme uansett ved hjelp av andre partier. Samarbeidsavtalen med Høyre sørger for at Venstre får større innflytelse, og at vi får gjennomført mer Venstre-politikk i Molde. Avtalen med Høyre innholder følgende punkter :

Enighet i forbindelse med fortsatt reduksjon av i eiendomskatt
Partene vil heller erstatte den med mer rettferdige skatteordninger, for eksempel ved et friere kommunalt skattøre.

Budsjett/økonomiplan : Felles stemmegivning, men etter forutgående drøftingsmøter med sikte på å komme fram til en felles enighet om en økonomisk og politisk plattform.

Felles enighet om styringsmodellene i kommunen. Kommunestyrets størrelse på 47 representanter ligger fast i perioden.

Enighetsbeslutning vedrørende direktevalg av ordfører

Molde kommune “stikker seg ut” som Miljøby med vesentlig høyere ambisjoner enn gjennomsnittet av norske kommuner.

Molde kommune skal legge en langsiktig strategi for å etablere Molde som en attraktiv by for studenter og etablerere, spesielt innenfor IKT og ingeniørfag/teknologi

Få fart på sentrumsutviklingen ved utvikling av torget som markedsplass, kaipromenaden som møtested og kulturkvartalet på Gørvelplassen

Fokus på forebyggende arbeid blant ungdom.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**