Sørlandets fineste gjestehavn i 2008?

Risør ligger an til å få Sørlandets fineste gjestehavn allerede i 2008. Bakgrunn for dette er at Risør Venstres forslag om å etablere nytt serviceanlegg i tilknytning til den nye gjestehavna i Strandgata ble vedtatt av bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Gjestebrygga

Foto: Jan Einar Henriksen

Risør Venstre fremmet forslag om serviceanlegg i formannskapet, men ble ikke realitetsbehandlet da forslaget ble trukket av taktiske grunner. Forslaget ble senere fremmet i bystyret under budsjettdebatten i desember, og takket være et felles forslag sammen med de øvrige ikke sosialistiske partiene vedtok bystyret å bevilge kr. 300 000 til formålet allerede i 2008.

Nå vil saken bli fulgt opp i hovedutvalget for miljø, plan og tekniske tjenester, og det er håp om at Risør kan få sitt andre serviceanlegg for båtfolket innen sommeren 2008. Båtfolket vil da få to gode alternative serviceanlegg i havneområdet, og sammen med eksisterende trådløst Internet muligheter regner vi med at Risør gjestehavn vil skore høyt på neste års markedsundersøkelse.

Gjennomføring av prosjektet vil ventelig føre til økt bruk av gjestehavna til glede for så vel brukerne som handelstand, utelivsbransjen og byens borgere som dermed også får et sikrere helårstilbud!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**