Sentrumspartia større enn Fremskrittspartiet

Meningsmåling: Venstre får 6,0 (-0,7) i VG. Oslo (NTB): Fremskrittspartiet stuper på ny meningsmåling og er godt under 20-tallet for første gang på lenge. Velgerne flykter fra Siv Jensen og Frp i målingen som Infact har utført for VG. Partiet mister 5,3 prosentpoengs oppslutning fra forrige måned og går dermed tilbake fra 24,5 prosent til 19,2 prosent oppslutning. Sentrumspartia har 22,8% i samme måling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Hakk i hæl følger Høyre, selv om også Erna Solberg må notere frafall. Høyre får 17,1 prosent mot 18,4 prosent oppslutning i forrige måned.
Også andre partier får store utslag. Arbeiderpartiet er igjen tilbake på 30-tallet etter en fremgang fra 29,9 prosent i oktober til 31,2 prosent oppslutning i novembermålingen.
KrF øker oppslutningen med 2,6 prosent til 8,2 prosent, og Senterpartiet er tilbake på mer «normale» 8,6 prosent oppslutning etter uvanlig lave 4,2 prosent i oktober. Venstre får 6,0 (-0,7), SV får 6,5 (-1,1) og RV 1,6 (-0,3). (©NTB)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**