Canal Street får trolig lån, men må vise regnskap og budsjett

– Jeg mener også at det er en forskjell å stille med startkapital, og dette som går mer på garanti. Jeg tror kommunen har et visst ansvar med tanke på et bredt kulturliv, men her har det jo gått ganske lang tid. Vil kommunen hele tiden være avhengig av å stille disse garantiene? Og hvor kommer skillet der arrangement kan stå helt på egne ben, spurte Venstres Anne Solsvik. Som Halvorsen ville hun likevel stemme for forslaget, melder Arendals Tidendes nettsider.
Solsviks partifelle, Jan Kløvstad, var overrasket over de negative signalene som kom fram. Han minnet også om at Canal Street hadde vært maks uheldige med været i år, noe som han påpekte har mye å si når man arrangerer utendørskonserter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Anne Solsvik

Foto: Arendal Venstre

Canal Street har stor suksess, men hadde også problemer med billettsalget i regnværet i sommer. Driftsutgiftene er større enn inntektene, og festivalledelsen har bedt kommunen om hjelp. I driftsstyret var det mye velvilje, men også kritiske røster om økonomistyringa.

Flertallet i driftsstyret gjorde likevel som Venstre, og samla seg om et forslag mest formulert av Høyres Einar Halvorsen, et forslag som krever regnskap og budsjett til neste driftstyremøte 12. desember for å kunne gå inn for et lån på kr 750.000.

Arendals Tidendes nettsider om saka her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**