Formannskapet: Opsjonsavtale for Flotmyrområdet og badeanlegg i nordre Skeisvann

Formannskapet behandlet i går opsjonsavtalen for det som kalles Flotmyr III og IV og situasjonen i badeanlegget i nordre Skeisvann. I begge sakene utgjorde Venstres May Britt Vihovde et enslig mindretall.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

May Britt Vihovde

Foto: Tore Nilsen

I forbindelse med FUBs avtale om salg av næringsdelen i Stadionprosjektet til SPDE, behandlet formannskapet i går utkast til opsjonsavtale for de resterende delene av Flotmyrområdet. SPDE ønsker en avtale der de gis adgang til å løse inn hele eller deler av dette området i løpet av de neste tre årene. Slik opsjonsavtale er en del av betingelsene i avtalen med FUB.

Venstre stilte spørsmål ved at denne avtalen bare skulle behandles av formannskapet og foreslo at den også legges fra for bystyret i møte den 28. november. May Britt Vihovde var også kritisk til at man skulle binde seg til en bestemt aktør gjennom så mange år uten å ha brukt mulighetene som ligger i å legge områdene ut på det frie marked. Hun stemte derfor mot avtalen i formannskapet. Venstre fikk ellers tilslutning til kravet om at saken skulle behandles i bystyret.

I saken om badeanlegget i nordre Skeisvann fulgte Venstre rådmannens innstilling. Samtidig ba May Britt Vihovde om at det ble lagt fram en oversikt over eksisterende badeanlegg og mulige nye badeanlegg i kommunen, med sikte på å få en helhetlig plan for utviklingen av disse. Dette fikk tilslutning fra alle partier i formannskapet.

Last ned møteprotokollen her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**