Seniorpolitikk

Risør Venstre vil sammen med Krf., Frp. og Høyre se om det er mulig å bedre tilbudet om seniortiltak for alle kommunalt ansatte i Risør. Med et klart flertall (24/7) vedtok Risør bystyre (etter forslag fra Lill Jorunn Larsen) å utsette saken da den var til behandling 25/10-07.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Ta kontakt med Steinar Gundersen (V) om du har tanker om seniorpolitiske tiltak

Stadig flere offentlige og private bedrifter ser fordelen av å beholde sine ansatte ut over 62 år, fremfor tidlig pensjonering og tap av viktig kompetanse. Da saken var oppe til behandling i Risør bystyre 25/11-07 mente de ikke sosialistiske partiene at det fremlagte tilbud burde sees på for om mulig å få til et enda bedre samordnet tilbud.

Vi oppfordrer derfor alle kommunalt ansatte om å se på de fremlagte planer og ber om et best mulig samarbeid for å få frem ulike alternative forslag. Vi ønsker å spille på lag og inviterer alle til å komme med innspill snarest mulig til [email protected].

Vi vil også ta initiativ til møte med ansatte, organisasjoner for å få til en best mulig dialog før saken igjen skal opp til behandling i bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**