Positivt med lokal kandidat

Det sier leder i Haugesund Venstre, Tore Nilsen, i forbindelse med at Rogaland Venstres Helge Solum Larsen er foreslått som mulig ny nestleder i Venstre etter Olaf Thommesen. Helge Solum Larsen er leder i Rogaland Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Tore Nilsen

— I Venstre er vi i den heldige situasjon at vi har mange gode kandidater som kan ta over som nestleder, sier Tore Nilsen. — Helge Solum Larsen er en svært god kandidat som har vært med å bidra til at Venstre nå er det fremste sentrumspartiet i Norge.

May-Britt Vihovde

Rogaland Venstre har foreslått Solum Larsen som kandidat til sentralstyret i Venstre og Iselin Nybø som kandidat til landsstyret. Dette er to kandidater som også har støtte fra Haugesund Venstre. Denne støtten er formidlet til valgkomiteen ved komiteens nestleder May Britt Vihovde.

Gunnar Kvassheim

— For Haugesund Venstre vil det være svært gunstig å ha lokale kontakter i Venstres sentralstyre. Vi har allerede gode forbindelser til Venstres stortingsgruppe gjennom Gunnar Kvassheim. Med Helge Solum Larsen i sentralstyret, og gjerne som nestleder, vil vi ytterligere styrke kontakten med Venstres sentrale organer, sier Tore Nilsen.

Haugesund Venstre var et av 17 lokallag som mottok særlig støtte fra Venstres Hovedorganisasjon ved valget i høst. Valgresultatet for Venstre i Haugesund lå godt over gjennomsnittet for disse lokallaga. Med en Rogalandskandidat i sentralstyret vil Haugesund Venstre også i framtida ha gode kanaler inn til sentrale organer i partiet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**