Offensiv debut av Stegane: Ønskte Venstre velkommen til Buskerud

Fylkeskommunen stod for en varm velkomst da Venstres kommunalkonferanse blei åpna av partileder Lars Sponheim på First Hotel i Drammen fredag ettermiddag. Og det var Venstres fylkesvaraordfører Runolv Stegane som ønskte velkommen til Buskerud.- Dette var et stort øyeblikk for meg og for Venstre, sier Runolv Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Valgbilde

Foto: Knut Arne Jenssen

Runolv Stegane som tirsdag blei valgt som fylkesvaraordfører i Buskerud, stod for den formelle velkomsten da 200 av Venstres lokalpolitikere, inkludert en rekke V-ordførere, møttes til kurs i Drammen fredag.

Lars Sponheim i sluttappell på NRK (2007)

Foto: NRK.no

Fylkeskommunens velkomsthilsen, utført av Stegane, ble krydra av at Venstres leder Lars Sponheim fikk Buskerudboka som gave. Sponheim har hatt et spesielt forhold til Buskerud siden han i 1993 gikk fra Ulvik i Hordaland til Oslo første gang han møtte på Stortinget. Det meste av fotturen gikk gjennom Buskerud.

-Dette er en av de største idrettsprestasjonene som er utført i moderne tid, sa fylkesvaraordføreren. Og siden jeg sjøl er gammel idrettsmann og sitter i sentrale posisjoner innen friidretten, er jeg kvalifisert til å hevde dette, sa Runolv Stegane med et ironisk smil og til stor gehør i forsamlinga.

Stegane sjøl høsta varm applaus for sin innsats for Venstre og posisjonen han har oppnådd i Buskerud.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**