Historisk valg i Buskerud fylke: Venstre fikk fylkesvaraordførervervet

Venstres organisasjonssjef Runolv Stegane fra Sigdal ble tirsdag valgt til fylkesvaraordfører i Buskerud. Roger Ryberg fra Ap ble fylkesordfører. Det er første gang i Norge siden 70-tallet at Venstre når opp til et slikt verv i fylkespolitikken. Onsdag blir Ringerike Venstres Helge Stiksrud leder av hovedutvalget for kultursektoren i Buskerud.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Runolv Stegane

Foto: Ole Marius Fossen

Stegane som siden 1994 har jobbet med oppbygging av Venstres organisasjon på landsplan, permitteres nå fra sin jobb som organisasjonssjef i Venstre. Han får likevel en travel tid de kommende fire år. I tillegg til å være fylkesvaraordfører, vil han trolig fortsatt bekle varaordførervervet i hjemkommunen. Kommunestyret i Sigdal konstitueres torsdag og det er allerde på det nærmeste avklart at Stegane blir varaordfører også i Sigdal.

Ringerike Venstre ønsker lykke til i de kommende fire år og vi gratulerer med flott innsats under valgkampen og med forhandlingene som har gitt gode uttellinger for videreutvikling og gjennomføring av Venstres politikk. Verbale blomster er herved oversendt våre to innvalgte fylkespolitikere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**