Tidligstenging i Grimstad?

Påtroppende Grimstad-ordfører Hans Antonsen (V) åpner for kortere skjenketider også i Grimstad og et samarbeid om felles skjenketider med Arendal. Dermed støtter Antonsen langt på vei kravet fra Arendal KrF i forhandlingene om felles plattform for flertallspartiene i Arendal om en time kortere skjenking. Kravet støttes av Sp og Venstre, men har møtt motstand hos Ap-leder i Arendal, Gjermund Bjørndahl Røysland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Tore Ellingsen

Agderposten, 3. oktober 2007

Hans Antonsen og Jan Kløvstad

Foto: Venstre

Grimstadordfører Hans Antonsen (til venstre) og bystyremedlem Jan Kløvstad vil vurdere skjenketidene for å redusere uro og problemer i Arendal og Grimstad.

-Grimstad Venstre har gått til valg på at vi skal vurdere dagens skjenketider, og det vil vi selvfølgelig følge opp. Da vil vi lytte til utelivsbransjen, men også Nav og politiet om følgene av endrede skjenketider. Jeg synes allerede nå det er verdt å merke seg at politiet ønsker kortere skjenketider, sier Antonsen.

Tas opp ved første anledning
Han lover at saken vil bli tatt opp ved første anledning det faller naturlig, for eksempel i forbindelse med rullering av alkoholpolitisk plan eller fornyelse av skjenkebevillinger.
Men han presiserer at det ikke inngått bindende avtaler i forhold til konkrete politiske saker blant de fire flertallspartiene, og han vet ikke hvordan utfallet vil bli, dersom det fremsettes et forslag om å endre dagens skjenketider i Grimstad.
Hans partikollega i Arendal, påtroppende gruppeleder Jan Kløvstad, uttaler til Venstres hjemmeside at det er naturlig med et samarbeid mellom Arendal og Grimstad.

Tas opp ved første anledning

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**