Toppmåned for nettsidene

September ble en toppmåned for Haugesund Venstres nettsider. Nær 800 haugesundere besøkte nettsidene denne måneden. Tilsammen fikk sidene nær 2500 besøk. Mandag 10. september var selvsagt den dagen med høyest besøkstall, men besøket i ukene etter valget har også vært svært bra.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Nettsidene

– Det lover godt for det videre arbeidet, sier Tore Nilsen, leder i Haugesund Venstre. Han viser til at lokallaget også i framtida vil bruke nettsidene aktivt for å informere om det arbeidet Venstre gjør i lokalpolitikken. Med økt representasjon både i bystyret og ulike kommunale utvalg, vil det være behov for å informere om det som skjer.

Haugesund Venstre har lenge vært ledende på bruk av internett i sin kommunikasjon. Laget har jevnlig oppdaterte nettsider og bruker også video aktivt i sitt informasjonsarbeid. Dette er noe laget vil fortsette med.

– Byens innbyggere har oppdaget at Venstre har sin egen informasjonskanal, sier Tore Nilsen. Da Haugesunds Avis brakte feilaktige opplysninger om Venstres posisjon i stadionsaken, gikk besøkstallet for nettsidene rett til værs. Der fant de besøkende korrekt informasjon. Dette viser stryken ved internett, sier Nilsen – nettet fungerer som et alternativ og en korreks til tradisjonelle medier.

Haugesund Venstre vil også i framtida holde en høy profil på internett. Målsettingen er at nettsidene skal bli den viktigste informsjonskilden om lokalpolitisk arbeid. Her vil brukerne finne informasjon om saker som kommer til behandlig og saker som er ferdig behandlet. Venstres mål er åpenhet i lokalpolitikken, og internett er et av de beste verktøyene for å oppnå slik åpenhet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**