– Bra, Lars!

Lars Sponheims tydelig grensesetting overfor Frp hilses velkommen av leder i Oppland Venstre, Bjørg S. Lien. Hun mener dette er viktig for Venstres posisjonering i sentrum av norsk politikk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

– Lars Sponheims beste evner som politiker kommer tydelig til uttrykk her, sier fylkeslederen i Oppland og roser Sponheim for at han setter foten tungt ned for Frp i regjering. Dette legger press på Høyre i valg av samarbeidspartner og markerer sentrums viktige posisjon i norsk politikk, fortsetter Bjørg S. Lien og legger til at det også posisjonerer Venstre tydeligere som et radikalt, borgerlig sentrumsparti.

Fylkeslederen i Oppland understreker at det er politisk avstand som ligger til grunn for Sponheims markering mot Frp.
– Det er stor avstand i miljøpolitikk, innen forskning og utdanning, sosialpolitikk, kulturpolitikk og ikke minst innen demokrati. Venstre kjemper for folkevalgt makt og desentralisering, mens Frp stadig velger seg nye statlige stykkprisordninger som øker byråkrati og sentralisering, sier Lien. Hun ser fram til en spennende politisk høst, hvor både SV og Høyre må ta viktige veivalg for framtidig samarbeid i rikspolitikken. Høstens debatt om statsbudsjettet blir i så måte en viktig prøvestein, sier Lien.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**