Siste innspurt er unnagjort

Så var siste dag med stand og utdeling av valgmateriell over. Sjelden har vi hatt en bedre dag på stand. Mange interesserte velgere, mange godord og positive tilbakemeldinger vanket både ved Fiskerne og på Amandasenteret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Stille før stormen

Venstre har gjennom denne valgkampen markert seg som et tydelig parti med klare meninger og mot til å stå for det man faktisk mener. At et tilsynelatende kompakt flertall i det sittende bystyret mener noe annet er ikke grunn god nok for Venstre til å skifte mening i stadionsaken.

Nettopp denne viljen til å la sake komme foran posisjoner har blitt lagt merke til og kommentert fra mange hold. Mange har også lagt merke til at Venstre gjennom lange tider har ført en ganske ensom kamp for å bevare bymiljøet og ta vare på de sjønære områdene. Mange har gitt uttrykk for respekt for Venstre for nettopp dette.

Venstre setter innholdet i skolen først. Derfor har vi foreslått en lokal forsøksordning med kompetanseår for lærerne. Vi har satt klare mål for hva vi vil gjøre for å bedre undervisningen i skolen, med reduserte klassestørrelser, kompetanseheving og økte midler for å gjennomføre kunnskapsløftet. Vi ønsker også fortgang i rehabilitering av byens skoler.

Da eldreomsorgen ble tatt opp som tema i valgkampen var Venstre tidlig ute og påpekte at det sittende flertallet i bystyret i flere år har underbudsjettert denne sektoren. Det er faktisk dagens flertall som har ansvar for at vi ikke har fått et bedre tilbud. Mange har merket seg Venstres engasjement for realistiske budsjetter og en snarlig bygging av omsorgssenter i Skåredalen.

Edel Mikkelsen

At Venstre også går klart fram i Rogaland har også blitt lagt merke til. Edel Mikkelsen er en av få Haugesundere som har reell mulighet til å bli valgt inn i Fylkestinget. En stemme til Venstre i fylkestingsvalget er også en stemme for bedre representasjon for Haugesund i fylkestinget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**