Over 10 prosent i Stavanger

Målingen som er gjort for Stavanger Aftenblad viser at Venstre går fram til 10,1 prosent oppslutning. -Vi går fram på landsbasis og i fylket, men at vi går så mye fram i Stavanger handler om lang tunnel på Tasta, Nytorget og de andre partienes rivningssiver, sier Venstres toppkandidat Per A. Thorbjørnsen. Dersom denne målingen slår til vil det gi Venstre det beste valgresultat i Stavanger siden 1971.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Per Thorbjørnsen

Foto: Frode Kleppe

Målingen viser med all tydelighet at Venstre kommer til å prege Stavangerpolitikken i neste periode. Med dette resultatet vil Venstre kunne sloss om innflytelsesrike posisjoner i Stavangerpolitikken. Hele det politiske miljøet vil ha fått beskjed om at store velgergrupper ønsker Venstre politiske løsninger.

Venstres toppkandidat tror målingen handler om at Venstre når fram med politikken. — Jeg tror vi når fram ved å holde fast på de viktigste lokale bymiljøsakene som bevaring av Trehusbyen, Nytorget og lang Eiganestunnel.
Helheten handler om mer, en fornuftig og forutsigbar næringspolitikk, en god sosialpolitikk, mangfoldig kulturliv, en god skole der lærerne har ressursene de trenger.
Les hele programmet her >>

Alle tallene i meningsmålingen (kommunevalget 2003 i parantes): H 28,1 (27,1) – Ap 27,4 (20,1) – Frp 16,1 (21,5) – Venstre 10,1 (4,7) – Krf 7,9 (6,8) – Sv 6,1 (11,6) – Sp 1,8 (1,7) – Rv 1,2 (1,6) – Pp 1,1 (4,3)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**