God Venstre-politikk fra Arbeiderpartiet

Som mangeårig Venstre-mann er det med stigende glede jeg ser hvordan Arbeiderpartiet engasjerer seg for å bedre kollektiv trafikken i Kongsberg. Skyttelbuss mellom knutepunktet og næringsparken er en glimrende ide som Venstre i Kongsberg allerede har programfestet (som eneste parti).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Dette tiltaket vil gi positive ringvirkninger på mang forskjellige områder, mindre biltrafikk, bedre kollektive løsninger, mindre utslipp og en renere by. All mulig honnør til et hvert parti som vil støtte en slik løsning.

Så langt er alt vel og bra, men hvorfor er jeg da ikke bare glad, men også egentlig veldig bekymret?
Dette skyldes vel Arbeiderpartiets forsømte muligheter og manglende vilje i perioden som gikk til å løse slike oppgaver. Det er ikke nok å sende ut “ungdommen” på velgerjakt med fagre løfter og spennende konsepter. Det må også ligge en vilje til å prioritere dette framfor andre saker og ikke legge det bakerst i køen når alle andre gode formål skal ha sitt. Denne saken er for viktig til at den skal ende opp som svartsvidd valgflesk når stemmene er talt opp og hverdagen innhenter oss alle.

Jeg vil utfordre Arbeiderpartiet, som har hatt saken oppe, men også de andre partiene til sette denne saken øverst på sin liste over tiltak de skal prioritere. Mener alle partiene noe med sine fagre ord om bedre samferdsel, bedre trafikkløsninger og bedre by å bo i vil dette være det tiltaket i kommende periode som kan gi umiddelbar og god virkning på kort sikt.

Alle solide Venstre løsninger tas i mot med takk uansett hvor de kommer fra og jeg håper at alle de god kreftene innen lokalpolitikken i Kongsberg samler seg om i hvertfall dette gode tiltaket ..ikke la sjansen gå fra oss ..la oss få til dette.

Arne Henning Rasmussen
Venstre kandidat