Venstre er tydelig på det mest miljøvennelige E18-alternativet

Under debatten med næringslivet i Larvik kom alternative løsninger for E18 opp som tema. Både leder for NHO Vestfold og ordfører Riise Jenssen gikk for et rimelig alternativ, mens Venstre fikk flertallet med seg på å stå på for den mest miljøvennlige løsningen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Venstres Hallstein Bast kunne fortelle deltagerne i den store næringslivsdebatten på tirsdag at det var stor politisk vilje til å kjempe for alternativet med maksimal lengde miljøtunnel. I utgangspunktet ble man fortalt at vegvesnet ikke ville forhandle og at Larvik burde være moderate i sitt krav til løsning.

Hallstein Bast

-Vi kunne ikke fatte at vegvesnet ikke ville drøfte gode løsninge med oss, sa Bast, – så vi spurte rett og slett representanter fra vegvesenet om et samarbeid videre. De var helt med, og ville gjerne finne frem til en omforent løsning.
– Nå skal vi møtes og Larviks utgangspunkt blir den beste løsningen for Larvik, 3E. Så får vi ta det derifra, forsetter Bast, – jeg er igrunnen svært så optimistisk på Larviks vegne.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**