Lars Sponheim slår et slag for kulturbasert næringsliv i Østfold

Østfold venstre inviterer til presselunsj på Ekeby gård i Rygge 30 august hvor blant annet Venstreleder Lars Sponheim kommer for å se nærmere på den kulturbaserte næringen sine betingelser i fylket.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Presselunsj på Ekeby gård i Rygge, 30. august kl 14 30 — 15 30:
Den siste tiden har det blitt mange nyetableringer innen sektoren kulturbasert næringsliv. Venstreleder Lars Sponheim kommer til Østfold for å se nærmere på denne næringen sine betingelser i fylket. Det hele starter med presselunsj på Ekeby gård der det blir servert lokale godbiter. Samtidig vil Venstretoppene sammen med Sindre W Mork og Finn-Erik Blakstad fra fylkestingslista forklare hvorfor Venstres politikk vil bidra til et livskraftig næringsliv basert på kunnskap og rotfestet i Østfoldkulturen

Det er viktig at gründerene kan blomstre i dette tunge industrifylket. Selv om tradisjonell industri gjennom ny teknologi også vil være viktig i overskuelig framtid, vil det også her være et økende behov for nyetableringer, sier Sponheim. Derfor er det ekstra gledelig at fylket har så mange kreative nyetablerere som tydeligvis trivs under de spesielle betingelsene i Østfold.

For politisk kommentar vennligst kontakt
Sindre W Mork, 1. kandidat til fylkestinget, tlf 916 95 642
Finn-Erik Blakstad, 4. kandidat til fylkestinget, tlf 928 38 674
Geir Olsen, næringspolitisk rådgiver for Venstres stortingsgruppe, tlf 913 44 971