Kultur tilbud for unge

«Idle hand is the devil’s tool» heter det på engelsk, og betyr at frie hender er roten til alt ondt.
Dette er satt på spissen selvfølgelig, men det er klart at mangel på tiltak får unge til å aktivisere seg på andre måter. Jeg sier ikke at alle vil starte med hærverk og rus, men dette kan bli løsningen for noen. Det er derfor viktig at kommunen legger til rette for at unge mennesker i kongsberg får et tilbud.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Vi må ha de unge inn i kulturlivet for å få en levende by, som er attraktiv å slå seg ned i.
For de under 18 år vil Venstre at det skal være stødnadsmidler til kulturarrangement, for å gjøre det mer attraktivt å holde alkoholfrie arrangement. Vi ønsker også at ungdom som ønsker å lage noe eget skal bli fulgt opp og støttet. Vi ønsker en styrking av ungdomsklubb tilbudet, slik at ungdom har mulighet til å velge rusfrie tilbud, dette tilbudet er for dårlig i dag!
For unge over 18 år ønsker Venstre at det skal være et rikt kulturliv. Venstre ønsker å forsterke det eksisterende kulturlivet, samt gjøre det lettere for unge selv å få i gang noe. Vi vil derfor at det skal være lettere for unge og lage kultur for unge. Kongsbergs unge kan bidra til et bedre kulturliv i Kongsberg hvis vi tør å satse på dem.

Bjørn Flo Knudsen
Listekanidat for Venstre