Kjære Tranøy-velgere!

Førstekandidat John Arnar Hansen sier det er gode grunner for Tranøys innbyggere å stemme Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

-Jeg er blitt bedt om å innta øverste plass på Tranøy Venstres liste i år, og det gjør jeg med respekt både for den ombudsmannsrollen jeg skal ha for velgerne og for et parti med stolte tradisjoner. Som næringslivsmann var det nærliggende for meg å velge Venstre når jeg samtidig er opptatt av miljø, friluft og idrett.

Miljø og nyskaping
Sosialliberale Venstre er et moderne sentrumsparti, som har nettopp de løsningene vi trenger i dagens samfunn: Det stilles strengere miljøkrav samtidig som det kreves mer kreativitet og nyskaping i næringslivet. Der har du Venstre. Åpenhet i forvaltningen er en nødvendighet. Bare gjennom åpenhet kan demokratiet fungere i hverdagen. Venstre ser det som naturlig at innbyggerne kan delta i spørretime i forkant av kommunestyremøtene.

Det er næringslivet som holder distriktene i live. Tranøy Venstre vil jobbe for å legge til rette for nye bedrifter i kommunen. Både for næringslivet og for innbyggernes trivsel og velferd er det avgjørende at veistandarden forbedres. I neste periode må vi komme til handling på veiområdet.

Det gode liv i Tranøy

Ann Rita Wold

Foto: RoSo

Tranøy skal være en så god oppvekstkommune at barna velger kommunen for sine barn når de blir voksne. Skolen er den viktigste institusjonen i kommunen, men også barnehagene og kulturskolen bidrar til trivsel og det gode liv i Tranøy. Venstre vil jobbe for renovering av skolene. Venstre vil trygge helsetilbudet gjennom gode samarbeidsavtaler over kommunegrensene. Innbyggerne skal også sikres en verdig alderdom. Tranøy er en liten kommune og vi trenger alle gode krefter. Venstre vil derfor at kommunen skal ha et godt samarbeidsforhold til de frivillige organisasjonene vi har i kommunen, da de gjør en formidabel innsats for kommunens befolkning.

Stem to ganger Venstre
Tranøy Venstre er fortsatt under oppbygging etter at vi kom på inn på den lokalpolitiske arenaen igjen ved forrige valg. Vi har fått dyktige folk på lista, og jeg håper vi kan styrke vår posisjon i lokalpolitikken ved dette valget. Og med Roar Sollied på toppen av fylkeslista kan du trygt stemme Venstre både på hvit og blå seddel. Godt valg!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**