Siste sjanse for Frogns Nordmark

Bare et nytt flertall i kommunestyret kan redde Holtskogen og Måna fra nedbygging. Frogn Venstre vil fremme forslag om å omgjøre disse områdene fra næringsarealer tilbake til naturområder. Vi vil i stedet fortsatt jobbe for næringsarealer på Horgen. Frogn Venstre går i mot enhver form for utbygging nord for RV 23 og rundt Oppegårdstjern.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Hvis vi ikke lykkes med det, vil Frogn i fremtiden bli en del av en ringby rundt indre Oslofjord og umistelige miljøverdier gå tapt. Loddet er kastet, dersom Holtskogen får lagerbygg på et område tilsvarende 100 fotballbaner så vil dette medføre et evig press på områdene fra Vassum til Seierstenmarka.

Å ta i bruk Frogns Nordmark til lager- og industriutbygging er et svik mot kommende generasjoner som får stadig mindre naturmiljøer i sitt bomiljø. Muligheten for å oppleve et rikt friluftsliv med et stort biologisk mangfold i våre nærområder, er blant Frogns viktigste kvaliteter. Ro, stillhet og naturopplevelser blir manglevare i fremtiden.

Frogn Venstre ønsker derfor å få et nytt kommunestyreflertall med på å reversere denne delen av kommuneplanen, vi vil verne marka og ta en pustepause i boligutbyggingen.

Nicolay Corneliussen
Listekandidat Frogn Venstre