Venstre vil knytte Fosen sammen

– Vi vil knytte hele Fosen sammen, sier Venstres toppkandidater på Fosen i avisa Fosna-Folket fredag 24. august. De går inn for å bygge tunneler i både nord og sør. Men “ei tim te byn” er fortsatt det viktigste prosjektet, ifølge avisa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Leder Anne Jorid Gullbrekken i likestillingsutvalget mener mange politiske ledere sitter alt for len

Foto: Sigrun H. Overland

– Vår visjon er å knytte Fosen mer sammen. Det vil være en vitamin-innsprøytning for hele regionen, sier leder i Rissa Venstre, Anne Jorid Gullbrekken i Fosna-folket fredag. Hun fremhever viktigheten av interkommunalt samarbeid, og mener det er nødvendig for innbyggerne. I de fleste familier er det to som jobber, og da er det viktig at begge får jobb i nærheten. Derfor vil Venstre gjøre Fosen mindre. – Næringsutvikling er nødvendig for bosetting i regionen. Derfor ser vi på hele Fosen som et felles bo- og arbeidsmarked, sier Gullbrekken til avisa.

Fosna-Folket

Foto: NN

Venstres representanter i fra både Bjugn, Rissa, Ørland og Åfjord var samlet på Mølnargården i Bjugn denne uka. Der ble både felles mål og visjoner for Fosens Venstregrupper konkretisert gjennom en langsiktig plan for vei- og tunnelbygging på Fosen. Aktuelle prosjekter de trakk fram var blant annet tunnel under Stjørnfjorden, fra Høybakken til Fevåg, og bru mellom Tiltrem i Bjugn og Selnes i Åfjord.

Hele artikkelen kan lastes ned fra avisas hjemmeside mot betaling her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**