Tar fri fra valgkampen

Venstres 1. kandidat ved kommunevalget i Sigdal og fylkestingsvalget i Buskerud tar seg fri fra valgkampen denne helga. I stedet for å kjempe for stemmer, har Runolv Stegane reist til Kristiasnsand for å lære.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Runolv Stegane er leder både for Sigdal Friidrettklubb og Buskerud Friiderttskrets. Nå har han, sammen med en stor tropp sigdøler reist til Ungdomsmestreskapet (UM) i friidrett i Kristiansand for å lære.
– Det er svært nyttig å være til stede her for å fange opp ideeer og tips som vi kan bruke ved neste års UM som skal holdes i Sigdal 29.-31. august. Hele kommunen står overfor en kjempeutfordring, men jeg har med meg mange dyktige og dugnadsvillige folk i Sigdal Friidrettsklubb, så vi skal nok vise at Sigdal ikke bare tar utfordringa, men klarer oppgaven i 2008, sier Runolv Stegane.

For Midt-fylket ble det en bra dag fredag med gull, sølv og bronse til utøvere fra Modum:

UM07

Foto: Runolv Stegane

Linda Sæther (15, bildet) tok gull på 300 m hekk med veldig god tid: 45,82. Det ble sølv på 3000 m på Veronica Brennhovd Blom (16) med tida: 10,41,27 og bronse på 100 m hekk til Åse Marie Muggerud (19) under med tida 15,03 under 1. dag av mesterskapet. Den siste lokale som var i sving i dag var Ingeborg Helgetveit, Sigdal. Hun løp ikke opp mot sitt beste og ble slått ut i forsøket på 100 m.

– Totalt sett var dagens resultater oppmuntrende for friiidretten i vårt distrikt, sier Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**